6 Nisan 2013 Cumartesi

İNGİLTERE TİER 4 VİZESİ



İNGİLTERE TİER 4 VİZESİ
İngiltere’de 6 aydan uzun süreli eğitim görmek isteyen öğrenciler için TIER 4 vizesi ile birleşik krallığa gidebilirler.
TIER 4 vizesi ile İngiltere’de herhangi bir eğitim programına (İngilizce dil eğitimi, ilkokul, lise sertifika programları üniversite yüksek lisans doktora gibi) 6 aydan daha uzun süreli kayıt yaparak devam edebilirsiniz.
01 Nisan 2009’dan itibaren TIER 4 vizesi ile puana dayalı olarak vize değerlendirmesi yapılarak şartları yerine getiren öğrenciler birleşik krallıkta 6 aydan uzun süreli eğitim görme imkânına sahiplerdir.
TIER 4 uzatılan bir İngiltere vizesidir. Yani eğitim aldığınız süre uzadığında kalan süre için İngiltere içinden uzatma başvurusu yaparak orada kalmaya devam edebilirsiniz. Bu vize ile orada part time çalışma imkânı elde ederek hem İngilizcenizi geliştirip hem de para kazanabilirsiniz. Sadece İngilizce eğitimi almak isteyenler için haftada 10 saat çalışma izni alarak çalışabilirler.
Lisans ve daha yüksek düzeyde eğitim görecek olanlar ise haftada 20 saat bu izni alabilirler.
Birleşik krallıkta TIER 4 vizesi ile lisans ve daha yüksek düzeyde eğitim gören öğrencilerin eşleri ve 18 yaş altındaki çocukları da kendileri ile İngiltere’ye gidebilirler.
TIER 4 vizesi ile İngiltere’de eğitim almayı planlayan öğrencilerin puan sisteminden toplamdan 40 puan almaları gereklidir. Bu bağlamda; Onayı olan bir eğitim kurumundan başvuru yapan kişinin adına bir kabul mektubu verilmesi 30 puan, İngiltere’deki eğitim ve yaşam masraflarınızın karşılanabileceğini gösteren bir teminat niteliğindeki dokümanların varlığı ise 10 puandır. Toplanda 40 puan elde eden başvuru sahipleri uzun süreli öğrenci vizesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu aşamadaki önemli unsur evrakların içeriğidir. Kabul mektubu veya dokümanların eksikliği ya da hatalı olması ile maddi varlık dokümanlarının standartlara uygun olmaması başvurunun ret sebeplerinden biridir.
TIER 4 vizesi diğer vizelere göre alınması kolay bir vizedir. Eğitim programı mutlaka 6 aydan daha fazla olmalıdır. Bu 6 aylık süreç takvim ele alınarak hesaplanır. Şayet eğitim süreniz 6 aydan kısa ise öğrenci ziyareti vizesine başvurmanız gerekmektedir.
Bununla birlikte bu vizeyi alabilmek için TIER 4 Sponsorluk Lisansına sahip bir eğitim kurumunda kaydınızın olması gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder